Dorien Schriks van Transport service Brabant uit Schaijk.

Ank Klis van Reclamebureau studio2d in vorm uit Kaatsheuvel.

Computerbedrijf en webdesign Best IT Solution! uit Groningen.

Maarten Obbens, Sociatief

Sociatief

Renovatie Villa Welkom.

In 2011 is het pand aangekocht en sindsdien zijn vrijwilligers druk bezig geweest, om de papier winkel in orde te krijgen om de renovatie van start te laten gaan.

De stand in 2012 is dat het dak gerepareerd is, zodat er totdat er genoeg financiële middelen zijn, er geen lekkages meer zijn. Zo is de toekomst van dit monumentale pand weer gewaarborgd. Het water is weer binnen gebracht en er is bouwstroom aanwezig.

Er is begonnen met het strippen van het pand. Alle oude sanitaire voorzieningen zijn eruit, oude verwarming is ontmanteld, oude vloerbedekking verwijderd.

Een aantel zaken staan al te wachten totdat de Provinciale Staten van Duitsland het sein geeft om aan de gang te kunnen. Dit zijn 4 keukenblokken met alle inbouwapparatuur, tegels en nieuw sanitair.

Er is nog veel te doen. Om in de toekomst de kosten in de hand te houden en het milieu te ontzien, moeten alle plafonds in de appartementen en slaapkamers verlaagd worden. Dit kan niet helemaal tot aan de buitenmuren, dit vanwege het feit dat de ramen zo behouden moeten worden. Er moeten dus koven gemaakt worden. Zo heeft monumentenzorg dit bepaald.

De foto’s laten de beginstatus zien en hoever het strippen van het pand al gevorderd is. Er zijn al heel wat containers met bouwafval verwijderd.

Ook de tuin is weer ontdaan van alle jungle groei, die er ontstaan was na 10 jaar leegstand van het gebouw.

Bent u enthousiast geworden door dit project, dan kunt u onder de knop wordt vrijwilliger, op de homepage, zien hoe contact op te nemen met de andere vrijwilligers van de stichting.

Ook via het knopje contact op de homepage zijn de gegevens te vinden, indien u meer info wilt.